19 Nisan 2010 Pazartesi


Galatasaray yönetimi bir proje yarattı, sonuna kadar da sömürüyor onu. Önce istediği kadar şımarttı, ne söylese pohpohladı, şimdi de taraftarıyla nikah tazelerken kullanıyor. Bi kaç tribünle anlaşıp hallettiler bu işi,ya da büyük ihtimalle böyle.. E tamam da Arda? Arda'nın durumu?..



Arda 2 sene içinde sevimli bir çocuktan koca kafalı bir halk kahramanına dönüştü. Hayır işine gelince sanki dershane öğrencisi gibi ufalmasını da çok iyi biliyor kerata,
"Ben 22 yaşında bir gencim, haftada bir dışarı çıkamayacak mıyım? Rooney çıkınca olay olmuyor.. Türkiye'de acaip baskı var gitcem ben"
diyor mesela. E tamam, çıkıcan,gezicen da çocuğum, ben 22 yaşındayken Emniyet Müdürüne hayırlı olsun dileklerimi sunmaya gitmiyordum, ne iş? Şimdi 30 oldu yaş nerdeyse, hala da gitmedim, ayıp oldu Çapkın'a. (ona da burdan kucak dolusu) Rooney de heralde Lordlar Kamarasına falan gitmemiştir hayatında, "hayırlı olsun"a..


Yanında oluşan tipler, başka bir hayatın, başka bir jargonu cümleler..Bariz bir şekilde farklı hormonları çalışmaya başladı, IQ seviyesi düştü Arda'nın.Bu zeka düşüklüğü oyununa da yansıyor zaten. Arda uzun zamandır çok kötü futbol oynuyor. Gol atsın atmasın, asist yapsın yapmasın. Kötü oynuyor. Arda'yı çok seven bir adam olarak söylüyorum bunu, inanın. Daha Manisa'ya gitmemişken, altyapıdayken, onun haberlerini alan, hep takip eden bir adam olarak söylüyorum.



Ha bunları farketmeyip; "evet bu taraftar çapulcu zaten, git Arda'cım sen, yolunu çiz" demek de ne kadar adil bir yaklaşımdır, o da başka. Protestolar konusunda haklısınız, eleştirmekte haklısınız. Sağ duyulu herkes böyle bakmalı. Taraftar oyuncusunu bu kadar kolay linç etmemeli..


Ama şunu da unutmayın; o tribündeki adam ne yaparsa yapsın, Arda bu ülkenin 5% lik bir dilimini oluşturuyor, o adamın asla sahip olamayacağı ve Türkiye standartlarının çok üstünde bir hayat yaşıyor. Bunun farkında bir olgunlukla hareket etmesi gerekir. Ha, Bunu idrak edebilsin, Arda yine yapsın ulusa seslenişini. Başımla beraber. En sağlam destekçisi olurum nereye giderse,  kraldan çok kralcı bile olurum.

Ama böyle absurd bir bağlanma yok. Başka hiçbir alanda da şu durum söz konusu olamaz. Düşünün bir adam 2 milyon euro alıyor bir iş için, binlerce insan da o adam verimli olsun o parayı alsın diye üste para verip destekliyor. Yetmiyor, o adamı ilah yapıyor. Sanki futbolcu değil, başka birşey o. Metin Oktay ruhu, şövalye kanı, aslan yelesi Arda.

Çok mu yüzeysel geldi? Ronaldo da 10 misli para alıyordu, doğru. Ama senin ülkende "asgari ücret" denen 3 haneli rakam, "açlık sınırı" denen diğer 3 haneli rakamdan daha düşük. Açlık sınırı diyorum, istersen karikatürize bile edebilirsin, öyle canlandır gözünde. Bir sınır var; o sınırın öteki tarafında "Ya ben doymadım lan." diyen adamlar var. Hah, öyle birşey işte, cimcime seni..  Devlet fitbolcuların paralarına el koysun, onları da prefabrik evlere yerleştirsin demiyorum. Bu işin piyasası buysa kazanacak tabi. Ama az biraz da şükredecek. Ki, mahçubiyetten bahsetmiyorum bile.


Sonra birgün protesto edince o koşulsuz destekleyen,o adam da çıkıp "Ohoo ben sizin için neler yapıyorum, sizin yaptığınıza bak, ayıp be, gidiyorum"   makamına geçiyor.. Futbol böyle abuk birşey işte. Taraftarlık da..
www.tips-fb.com

0 izleyici sahaya girdi:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi söylemekten çekinmeyin.

 

Copyright 2010 Kalender Libero.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.